کابل کشی فیبر نوری

کابل کشی فیبر نوری

امروزه سرعت انتقال اطلاعات نقش حیاتی بر اقتصاد کشور ها و شرکت ها دارد ، با بالا رفتن حجم اطلاعات جابجایی هر چه سریعتر آنها با اهمیت تر شد که با اختراع کابل فیبر نوری این مشکل تا حد قابل ملاحضه ای مرتفع گشت.

با توجه به ناشناخته بودن انواع کابل فیبر نوری برای کارشناسان و ناظران شرکت ها ، موسسات و ارگان های دولتی شرکت ایمن ناظر پارسیان به مختصر توضیحاتی در این مورد میپردازد .

کابل فیبر نوری بسته به نیاز کارفرما و محیطی کابل کشی فیبر نوریکه در آن از کابل فیبر نوری استفاده میشود متفاوت است که انواع آن عبارتند از : کابل فیبر نوری معمولی یا INDOOR : این نوع کابل برای استفاده در سینی های کابل کشی مورد استفاده قرار میگیرد که با توجه به حساس بودن این نوع کابل و نداشتن محافظ فلزی برای ارزان تر شدن قیمت تمام شده از لوله فلکسی یا لوله پلی اتیلن برای محافظت استفاده میشود به این صورت که کابل فیبر نوری را در لوله وارد کرده و سپس اقدام به کابل کشی میکنند . در عکس نمونه ای از این کابل را مشاده مینمائید .

 


کابلکابل کشی فیبر نوری فیبر نوری خاکی یا OUTDOOR (بدورن ارمور ): این نوع کابل همانطور که از اسمش معلوم است برای استفاده در خاک استفاده میشود اما بسته به شرایط و محیط کابل کشی این کابل را در لوله های پلی اتیلن در سایز های متفاوت و با توان های متفاوت طبق استاندارد کابل کشی فیبر نوری اجرا میشود .
توان لوله های پلی اتیلن را ضخامت و مقدار تحمل فشار لوله تعیین میکند که فشار لوله با مقدار اتمسفر سنجیده میشود . همانطور که گفته شد طبق استاندار های کابل کشی فیبر نوری کمترین اتمسفر برای لوله های پلی اتیلن فیبر نوری ۶ میباشد ، نمونه فیبر خاکی را در اینجا مشاهده میکنید .


کابلکابل کشی فیبر نوری فیبر نوری خاکی یا OUTDOOR ( با ارمور ): این نوع کابل هم همانند کابل بالا دارای روکش فلزی میباشد و مقاومت بیشتری در برابر صدمات ناشی از پوسیدگی و ضربه دارد ، تفاوت این دو در این است که کابل بالا را در بیشتر مواقع در لوله های پلی اتیلن وارد میکنند ولی این نوع کابل را میتوان با خیال اسوده در خاک مدفون کرد آن هم بخاطر شیلد بسیار مقاوم آن است که در تصویر روبرو نمونه آن را مشاهده مینمائید .

طریقه کابل کشی فیبر نوری با توجه به استاندارد جهانی و همچنین تشخیص کاشناسان شرکت پارسیان و نیاز کارفرما انجام میپذیرد . دستور العمل اجرای کابل کشی فیبر نوری طبق طرح اولیه پروژه و با قیمت مناسب صورت میگیرد ، در نتیجه برای بررسی و مشاوره و تعیین قیمت تمام شده با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمائید .