نصب دکل مهاری

نصب دکل مهاری

امروزه به دلیل ازدیاد شبکه های داخلی و خارجی و گسترده بودن نیاز جابجایی اطلاعات و نیز هزینه گزاف این جابجای ، بشر به این فکر افتاد تا ارتباطات خود را به صورت امواج به مقصد هدایت کند و از آنجای که مرتفع شدن هرچه بیشتر ساختمان ها ، سازه های درون شهری و برون شهری باعث اختلال در امواج است نیاز به ساخت دکل از الزامات این جابجایی به شمار آمد.

انواع دکل ها را دکل مهاری و دکل خود ایستا مخابراتی تشکیل میدهند .

نصب دکل مهاری

دکل مهاری چیست ؟

دکل مهاری به دکلی گفته میشود که توسط سیم نگهدارنده به زمین یا سازه های بتنی مهار میشود ، در اندازه های G25 ، G35 ، G45 تولید میشوند . برای بسته شدن تجهیرات شبکه بر روی آن استفاده میشود . مزیت بسیار مهم این نوع دکل سبک بودن و قابل نصب بودن بر روی هر مکانی است ، دیگر مزیت دکل مهاری قیمت پایین آن به نسبت دکل خود ایستا است ، البته برای مقاوم بودن دکل از لوله های گالوانیزه گرم استفاده میشود .

قیمت دکل مهاری حدود متری ۶۰ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان تا ارتفاع ۳۰ متر با لوازم و یراق آلات بسته به نوع کیفیت و قطر لوله های به کار رفته میباشد .

قیمت نصب دکل مهاری حدود متری ۲۵ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان تا ارتفاع ۳۰ متر بسته به مکان پروژه ، که البته این قیمت ها بدون لوازم مصرفی میباشد .

دکل خود ایستا چیست ؟

دکل خود ایستا به دکلی گفته میشود که دارای ۳ ضلع یا ۴ ضلع پایه دار بتی است . در اندازه های مختلف بسته به محل پروژه و نوع آنتن هایی که بر روی آن سوار میشود . همچنین فشار باد طراحی میشود ، از مزیت این نوع دکل توان بالای آن برای نگهداری تعداد تجهیزات سنگین و مقاومت در برابر انواع بادها میباشد هر چند نصب این دکل هزینه سنگینی نسبت به دکل مهاری دارد . همانطور که در توضیحات دکل مهاری گفته شد برای مقاوت هر چه بیشتر در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی دکل از گالوانیزه گرم برای تولید استفاده میشود .

قیمت دکل خود ایستا ۴ وجهی حدود متری ۱۰۵ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان تا ارتفاع ۳۰ متر با لوازم و یراق آلات بسته به نوع کیفیت و قطر لوله های به کار رفته میباشد .

قیمت نصب دکل خود ایستا ۴ وجهی  حدود متری ۲۵ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان تا ارتفاع ۳۰ متر بسته به مکان پروژه ، که البته این قیمت ها بدون لوازم مصرفی میباشد .

قیمت اجرای فنداسیون روی زمین هر متر مربع ۴۰۰ هزار تومان با لوازم مصرفی ( میل گرد ، بتن ، قالبندی ) میباشد .

قیمت اجرای چاه ارت ۲،۳۰۰،۰۰۰ تومان با لوازم مصرفی ( صفحه مسی ، سیم مسی ، مواد بنتونیت ، پودر زغال و نمک ) میباشد .

قیمت نصب آنتن و رادیو تا ارتفاع ۳۰ متر  ۱۵۰ هزار تومان میباشد .

قیمت اجرای فنداسیون پشت بامی  ۱۵۰ هزار تومان همراه با لوازم مصرفی ( تیر آهن ) میباشد .

قیمت تخریب و جوشکاری هر پایه دکل ۵۰ هزار تومان میباشد .

بدیهی است قیمت ذکر شده هزینه نصب دکل در تهران میباشد و در دیگر استان ها %۳۰ به مبلغ های فوق اضافه میگردد .